Kamulaştırma Hukukuna İlişkin Dilekçe Örnekleri



Sitemizde yer alan örnek dilekçeler için profesyonel bir yardıma ihtiyacınız varsa Bursa kamulaştırma avukatı, istimlak avukatı, kamulaştırmasız el atma avukatı, hukuki el atma avukatı, bedel tespit ve tescil davaları avukatı olarak bizlere iletişim bölümümüzden ulaşabilirsiniz.


T.C.

………….

.….. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNE 

DAVACI                      :

ADRES                       :

VEKİLİ                        :

ADRES                       :

DAVALI                      :

ADRES                       :

KONUSU                   : Kamulaştırmasız el atma nedeniyle dava dilekçesidir.

HARCA ESAS DEĞER : ………… TL (Fazlaya ilişkin haklarımız saklı kalmak bilirkişi tarafından tespit edilecek    değere arttırmak kaydıyla şimdilik)

AÇIKLAMALAR         :

1.)Müvekkil, uyuşmazlığa konu ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel sayılı taşınmazın malikidir.

2.)Müvekkilin maliki olduğu taşınmaza dava idarece …….. tarihinde fiilen el atılarak kullanılmaya başlamıştır.

3.)Böylelikle müvekkilin maliki olduğu taşınmazı fiilen kullanmasına imkân kalmamıştır.

4.)Ne var ki davalı idare, kamulaştırma prosedürünü takip etmediği gibi fiili el atması nedeniyle müvekkile herhangi bir kamulaştırma bedeli de ödememiştir.

5.)Davalı idare müvekkilin maliki olduğu taşınmaza; sürekli ve kalıcı olarak el atmıştır. Mezkûr husus yapılacak keşif neticesinde ortaya çıkacağı gibi fiilen el atılan kısmın büyüklüğü de tespit edilecektir.

6.)Kamulaştırma bedeli tespitinde ise dikkate alınması gereken birçok kriter mevcut olup aşağıda zikredilen kriterler nazara alınmaksızın verilecek bir karar hatalı olacaktır.

7.)Huzurdaki dava …… yılında ikame  edilmiş olup Yüksek Yargının birçok kararına yansıdığı üzere davanın ikame edildiği tarihte geçerli olan tarım ürünlerinin; birim fiyatları, dekar başına elde edilebilecek ortalama verim ve üretim giderlerin ne olduğunun ………… İlçe Tarım Müdürlüğü’nden sorulması gerekmektedir.

8.)Yöre çiftçisi sulu tarımın getirisini bilmekte ve uzun yıllardır sulu tarım yapmaktadır. Uyuşmazlığa konu taşınmazda da sulu tarım yapıldığından buğday bitkisi gibi kuru tarım yapılan arazilerde rahatlıkla yetişebilen bitkilerin münavebeye alınmaması gerekmektedir. Aksi takdirde taşınmazın değeri menfi manada seyredecek ve taşınmazın gerçek bedeline ulaşma amacından uzaklaşılacaktır. Kaldı ki böyle bir yaklaşım yöre gerçeğini de yansıtmayacaktır.

9.)Dosyaya kazandırılacak ……… İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü verilerinden üretim masrafının brüt gelirin 1/3’ünden daha az olması halinde bu veriler nazara alınmalıdır. Aksi halde bir kısım ürünlerin brüt gelirin 1/3’ünden daha az masraf yapılarak üretilebildiği ifade edilmesi halinde buna riayet edilmemesi Sayın Mahkemece verilecek kararın kaldırılması neticesine götürebilecektir.

10.)Uyuşmazlık konusu taşınmazın; toprak yapısı, topoğrafyası, iklimi, tarımsal durumu, ulaşım imkanı, taşınmazın bulunduğu yerde birçok projenin yürütülüyor olması, sulu tarımın yapılması, yılda en az 2 ürün alınabilmesi, getirisi yüksek ürünlerin yetiştirilebilmesi, yetiştirilen ürünlerin yurtiçi ve yurtdışına ivedi bir şekilde satılabilmesi ve taşınmazlara Türkiye’nin hemen her yerinden rağbet olması kapitalizasyon faiz oranının asgari hadden (%…) alınmasını mecbur kılmaktadır.

11.)Uyuşmazlık konusu taşınmazın çevre ve muhitinde halihazırda büyük ölçekli birçok proje yürütülmektedir. Şöyle ki;     …………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………

12.)Mezkur taşınmaz yukarıda zikredilen büyük ölçekli birçok projeye oldukça yakın olmasının yanı sıra bölgedeki soğuk hava depolarına, alışveriş ve ihracat merkezlerine, meyve sebze hallerine, ana artellere, köylere yakınlığı da göz önünde bulundurulmalı ulaşım kolaylığı, kadastral ve ana yollara göre konumuna dikkat edilmelidir. Dolayısıyla uyuşmazlık konusu taşınmaz, büyük ve küçük birçok projenin, tesisin, yerleşim bölgesinin etki alanı içerisinde olduğu, kaynak suyu bulunduğu dikkate alınarak OBJEKTİF DEĞERİNİN EN AZ %……. ORANINDA takdir ve tespit edilmesinin gerektiği açıktır.

13.)Bilindiği üzere kamulaştırma bedeli, kamulaştırma öncesi taşınmazın değeri ile kamulaştırma sonrası taşınmazın değeri arasındaki farktan meydana gelmektedir. Buna göre kamulaştırma bedeli hesap edilirken, yalnızca kamulaştırılan alanın değeri değil aynı zamanda kamulaştırma nedeniyle taşınmazın kalan kısmında meydana gelen değer düşüklüğü de dikkate alınmalıdır.

14.)Eğer ki kalan kısmın kullanımı müvekkilden beklenemeyecek şekilde değersizleşmişse/kullanımı ortadan kalkmışsa taşınmazın tamamının yahut kullanıma elverişli olmayan kısmın da kamulaştırmasının yapılması gerekmektedir.

15.)Kimi zaman kamulaştırma işlemleri neticesinde yalnızca arz kamulaştırılmamakta, arzın üzerindeki bir takım müştemilatın mevcut olması halinde ilgili müştemilatın da bedelinin hesaplanması icap etmektedir. Uyuşmazlık konusu taşınmaz üzerindeki ………………………………………………………………………………………………şeklindeki müştemilatın değerinin de güncel veriler üzerinden hesaplanması ve buna göre kamulaştırma değerinin tespit edilmesi mülkiyet hakkının gereğidir.

16.)Meğer ki bir kısım müştemilatın kamulaştırılması nedeniyle kalan müştemilat bakımından bir yarar kalmamışsa yahut ekonomik ve iktisadi verimliliği azalmışsa bu durum için de ayrıca değer tespiti yapılmalı ve böylelikle kamulaştırma bedeli gerçeğe en yakın bir şekilde hesap edilmelidir.

17.)Yukarıda zikredilen hususlar dikkate alınmaksızın kamulaştırma bedelinin tespiti halinde kamulaştırılan taşınmazın gerçek bedeline ulaşma amacınan uzaklaşılacak ve böylelikle belirlenen bedel hatalı ve noksan olacaktır.

18.)Şu halde hukuka aykırı bir şekilde sürekli ve kalıcı bir biçimde el atılan müvekkilin taşınmazının kamulaştırma bedelinin tahsili maksadıyla huzurdaki davayı ikame etme mecburiyeti hasıl olmuştur.     

HUKUKİ NEDENLER  : TMK, HMK, KK ve ilgili sair mevzuat

HUKUKİ DELİLLER     :

1.)Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın tüm tedavüllü tapu kayıtları,

[.……………… Tapu Müdürlüğü’nden celbi gerekmektedir.]

2.) Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın kadastro kayıtları,

[.……………… Kadastro Müdürlüğü’nden celbi gerekmektedir.]

3.)Davanın açıldığı yıl olan …… yılına ait zirai kayıtlar

[……… İlçe Tarım Müdürlüğü’nden ve ………Ziraat Odası’ndan celbi gerekmektedir.]

4.) Keşif, bilirkişi incelemesi

[Sayın Mahkemece yaptırılması gerekmektedir.]

5.)Tanık, Yemin, İsticvap, Yargıtay Kararları vs ikamesi mümkün her türlü yasal delil.

NETİCE-İ TALEP     :  Yukarıda izah edilmeye çalışılan ve sayın mahkemenin resen takdir edeceği sair nedenlere binaen; 

1.)Müvekkilin maliki olduğu ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel de yer alan taşınmaza kamulaştırmasız el atılması nedeniyle kamulaştırma bedelinin; fazlaya ilişkin haklarımız saklı kalmak kaydıyla belirsiz alacak olarak şimdilik ………… TL’sinin dava tarihinden itibaren hüküm altına alınabilecek en yüksek faiz oranı ile birlikte davalı idareden TAHSİLİNE,

2.)Ücret-i vekaletin ve yargılama giderlerinin davalı üzerine bırakılmasına,

karar verilmesini saygılarımla bilvekale arz ve talep ederim………………..

Davacı ……………… Vekili

Av. Ahmet Furkan KAGAVA

(e-imzalıdır.) 


T.C.

………….

.….. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNE 

DAVACI                      :

ADRES                       :

VEKİLİ                        :

ADRES                       :

DAVALI                      :

ADRES                       :

KONUSU                   : Kamulaştırma bedelinin tespiti ve tescili davası cevap dilekçesidir.

AÇIKLAMALAR          :

Her ne kadar davacı tarafından müvekkile ait taşınmazın kamulaştırılması için Sayın Mahkemeniz nezdinde işbu dava ikame edilmişse de öncelikle ifade edilmesinde fayda olduğu üzere kamulaştırma bedeli tespitinde dikkate alınması gereken birçok kriter mevcut olup mezkur kriterler nazara alınmaksızın verilecek bir karar hatalı olacaktır. 

I.BİLİRKİŞİ HEYETİ TEK SAYIDA KİŞİDEN OLUŞMALIDIR.

1.)HMK m.267 mucibince bilirkişi kurul halinde çalışacak ise tek sayıda bilirkişilerin görevlendirilmesi yasanın amir hükmünün gereğidir.

2.)Bu bağlamda Fen, Ziraat, Jeoloji, Jeofizik ve Gayrimenkul Değerleme Uzmanından oluşturulacak bir bilirkişi heyetinin sağlıklı olacağı kanaatindeyiz.

II.HUZURDAKİ DAVA …… YILINDA İKAME EDİLDİĞİNDEN ÖNCELİKLE ……… İLÇE TARIM MÜDÜRLÜĞÜNDEN …… YILI VERİLERİ GETİRTİLMELİDİR.

1.)Huzurdaki dava …… yılında ikame edilmiştir.

2.)Yüksek Yargının birçok kararına yansıdığı üzere davanın ikame edildiği tarihte geçerli olan tarım ürünlerinin; birim fiyatları, dekar başına elde edilebilecek ortalama verim ve üretim giderlerin ne olduğunun ………… İlçe Tarım Müdürlüğü’nden sorulması gerekmektedir.

III. UYUŞMAZLIĞA KONU TAŞINMAZDA SULU TARIM YAPILDIĞINDAN MÜNAVEBEYE ESAS BİTKİLER İLE MÜNAVEBE DESENİ OLUŞTURULURKEN KURU TARIMDA ÜRETİLEN BİTKİLER NAZARA ALINMAMALIDIR.

1.)Yöre çiftçisi sulu tarımın getirisini bilmekte ve uzun yıllardır sulu tarım yapmaktadır.

2.)Uyuşmazlığa konu taşınmazda sulu tarım yapıldığından buğday bitkisi gibi kuru tarım yapılan arazilerde rahatlıkla yetişebilen bitkilerin münavebeye alınmaması gerekmektedir.

3.)Aksi takdirde taşınmazın değeri menfi manada seyredecek ve taşınmazın gerçek bedeline ulaşma amacından uzaklaşılacaktır. Kaldı ki böyle bir yaklaşım yöre gerçeğini de yansıtmayacaktır.

IV.ÜRETİM MASRAFLARI FAZLA HESAPLANMAMALIDIR.

1.)Dosyaya kazandırılacak ……… İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü verilerinden üretim masrafının brüt gelirin 1/3’ünden daha az olması halinde bu veriler nazara alınmalıdır.

2.)Aksi halde bir kısım ürünlerin brüt gelirin 1/3’ünden daha az masraf yapılarak üretilebildiği ifade edilmesi halinde buna riayet edilmemesi Sayın Mahkemece verilecek kararın kaldırılması neticesine götürebilecektir.

V.KAPİTALİZASYON FAİZ ORANI (..)% OLARAK ESAS ALINMALIDIR.

1.)Uyuşmazlık konusu taşınmazın; toprak yapısı, topoğrafyası, iklimi, tarımsal durumu, ulaşım imkanı, taşınmazın bulunduğu yerde birçok projenin yürütülüyor olması, sulu tarımın yapılması, yılda en az 2 ürün alınabilmesi, getirisi yüksek ürünlerin yetiştirilebilmesi, yetiştirilen ürünlerin yurtiçi ve yurtdışına ivedi bir şekilde satılabilmesi ve taşınmazlara Türkiye’nin hemen her yerinden rağbet olması kapitalizasyon faiz oranının asgari hadden (%…) alınmasını mecbur kılmaktadır.

2.)Yukarıdaki müspet hususlara karşın kullanıma elverişli arazi sayısının son derece azalması ve alınan göçe bağlı olarak kişi başına düşen arazi miktarının son yıllarda dramatik bir şekilde düşmesi yöre halkının zirai gelirini büyük ölçüde dar boğaza sokmaktadır. Kamulaştırma bedeli hesap edilirken kapitalizasyon faizi oranının asgari hadden (%…) olarak uygunlanması bir nebze olsun kamulaştırmaya bağlı olarak meydana gelebilecek olumsuz etkileri bertaraf edebilecek, kamulaştırma işlemleri neticesinde kullanıma elverişli arazisi oldukça azalan vatandaşların başkaca gelir imkanlarını zorlayabilmelerine önayak teşkil edebilecektir.

VI.OBJEKTİF UNSUR İLAVESİ ÜST HADDEN TAKDİR EDİLMELİDİR.

1.)Uyuşmazlık konusu taşınmazın çevre ve muhitinde halihazırda büyük ölçekli birçok proje yürütülmektedir. Şöyle ki;

…………………………………………………………………………

2.)Mezkur taşınmaz yukarıda zikredilen büyük ölçekli birçok projeye oldukça yakın olmasının yanı sıra bölgedeki soğuk hava depolarına, alışveriş ve ihracat merkezlerine, meyve sebze hallerine, ana artellere, köylere yakınlığı da göz önünde bulundurulmalı ulaşım kolaylığı, kadastral ve ana yollara göre konumuna dikkat edilmelidir.

3.)Dolayısıyla uyuşmazlık konusu taşınmaz, büyük ve küçük birçok projenin, tesisin, yerleşim bölgesinin etki alanı içerisinde olduğu, kaynak suyu bulunduğu dikkate alınarak OBJEKTİF DEĞERİNİN EN AZ %……. ORANINDA takdir ve tespit edilmesinin gerektiği açıktır.

VII. KAMULAŞTIRMA İŞLEMİ SONUCUNDA ARTA KALAN TAŞINMAZDA DEĞER DÜŞÜKLÜĞÜ DİKKATE ALINMALIDIR.

1.)Bilindiği üzere kamulaştırma bedeli, kamulaştırma öncesi taşınmazın değeri ile kamulaştırma sonrası taşınmazın değeri arasındaki farktan meydana gelmektedir.

2.)Buna göre kamulaştırma bedeli hesap edilirken, yalnızca kamulaştırılan alanın değeri değil aynı zamanda kamulaştırma nedeniyle taşınmazın kalan kısmında meydana gelen değer düşüklüğü de dikkate alınmalıdır.

3.)Eğer ki kalan kısmın kullanımı müvekkilden beklenemeyecek şekilde değersizleşmişse/kullanımı ortadan kalkmışsa taşınmazın tamamının yahut kullanıma elverişli olmayan kısmın da kamulaştırmasının yapılması gerekmektedir.

VIII. KAMULAŞTIRMAYA KONU TAŞINMAZ ÜZERİNDEKİ MÜŞTEMİLAT DA DİKKATE ALINMALIDIR

1.)Bilindiği üzere kimi zaman kamulaştırma işlemleri neticesinde yalnızca arz kamulaştırılmamakta, arzın üzerindeki bir takım müştemilatın mevcut olması halinde ilgili müştemilatın da bedelinin hesaplanması icap etmektedir.

2.)Uyuşmazlık konusu taşınmaz üzerindeki ……………………………………………………………………………………………………………şeklindeki müştemilatın değerinin de güncel veriler üzerinden hesaplanması ve buna göre kamulaştırma değerinin tespit edilmesi mülkiyet hakkının gereğidir.

3.)Meğer ki bir kısım müştemilatın kamulaştırılması nedeniyle kalan müştemilat bakımından bir yarar kalmamışsa yahut ekonomik ve iktisadi verimliliği azalmışsa bu durum için de ayrıca değer tespiti yapılmalı ve böylelikle kamulaştırma bedeli gerçeğe en yakın bir şekilde hesap edilmelidir.

HUKUKİ NEDENLER  : TMK, HMK, KK ve ilgili sair mevzuat

HUKUKİ DELİLLER     :

1.)Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın tüm tedavüllü tapu kayıtları,

[.……………… Tapu Müdürlüğü’nden celbi gerekmektedir.]

2.) Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın kadastro kayıtları,

[.……………… Kadastro Müdürlüğü’nden celbi gerekmektedir.]

3.)Davanın açıldığı yıl olan …… yılına ait zirai kayıtlar

[……… İlçe Tarım Müdürlüğü’nden ve ………Ziraat Odası’ndan celbi gerekmektedir.]

4.) Keşif, bilirkişi incelemesi

[Sayın Mahkemece yaptırılması gerekmektedir.]

5.)Tanık, Yemin, İsticvap, Yargıtay Kararları vs ikamesi mümkün her türlü yasal delil.

 NETİCE-İ TALEP     :  Yukarıda izah edilmeye çalışılan ve sayın mahkemenin resen takdir edeceği sair nedenlere binaen;

1.) Cevap dilekçemizde belirttiğimiz hususlar da göz önüne alınarak kamulaştırma bedelinin tespitine,

2.) Ücret-i vekaletin ve yargılama giderlerinin davacı üzerine bırakılmasına,

karar verilmesini saygılarımla bilvekale arz ve talep ederim………………..

Davalı ……………… Vekili

Av. Ahmet Furkan KAGAVA

(e-imzalıdır.)


T.C.

………….

.….. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNE 

DAVACI                      :

ADRES                       :

VEKİLİ                        :

ADRES                       :

DAVALI                      :

ADRES                       :

KONUSU                   :

Kamulaştırmasız el atma nedeniyle dava dilekçesidir.

HARCA ESAS DEĞER : ………… TL (Fazlaya ilişkin haklarımız saklı kalmak bilirkişi tarafından tespit edilecek    değere arttırmak kaydıyla şimdilik)

AÇIKLAMALAR         :

1.)Müvekkil, uyuşmazlığa konu ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel sayılı taşınmazın malikidir.

2.)Müvekkilin maliki olduğu taşınmaza dava idarece …….. tarihinde fiilen el atılarak kullanılmaya başlamıştır.

3.)Böylelikle müvekkilin maliki olduğu taşınmazı fiilen kullanmasına imkân kalmamıştır.

4.)Ne var ki davalı idare, kamulaştırma prosedürünü takip etmediği gibi fiili el atması nedeniyle müvekkile herhangi bir kamulaştırma bedeli de ödememiştir.

5.)Davalı idare müvekkilin maliki olduğu taşınmaza; sürekli ve kalıcı olarak el atmıştır. Mezkûr husus yapılacak keşif neticesinde ortaya çıkacağı gibi fiilen el atılan kısmın büyüklüğü de tespit edilecektir.

6.)Kamulaştırma bedeli tespitinde ise dikkate alınması gereken birçok kriter mevcut olup aşağıda zikredilen kriterler nazara alınmaksızın verilecek bir karar hatalı olacaktır.

7.)Kamulaştırma Kanunu’nun kıymet takdir esaslarını belirten 11. maddesinin 1.fıkrasının arsalara ilişkin (g) bendi uyarınca, arsaların bedelinin değerlendirme gününden önceki özel amacı olmayan emsal satışlara göre hesaplanması zorunludur.

8.)Emsal kıyaslaması yapılırken emsal satışların değerlendirme tarihindeki karşılıklarının fiyat artış endekslerinin uygulanması suretiyle tespiti, bundan sonra emsal ile dava konusu taşınmazın eksik ve üstün yönlerinin neler olduğu ve oranları açıklanmak suretiyle değer biçilmesi gerekir.

9.)Dava konusu taşınmazın değerlendirme tarihi itibariyle, emsal alınacak taşınmazların ise satış tarihi itibariyle imar ya da kadastro parselleri olup olmadığı ilgili Belediye Başkanlığı ve Tapu Müdürlüğünden sorulması, ayrıca dava konusu taşınmazın; imar planındaki konumu, emsallere olan uzaklığını da gösterir krokisi, dava konusu taşınmaz ve emsal taşınmazın İmar Kanunu 18, 15,16 madde uygulaması görüp görmedikleri, görmüş iseler ne kadar DOP kesintisi yapıldığı, dava konusu taşınmaz ile emsal taşınmazların resen belirlenen vergi değerleri ve emsal taşınmazların satış akit tablosu getirtilerek, dava konusu taşınmazın değerlendirmeye esas alınacak emsallere göre ayrı ayrı üstün ve eksik yönleri ve oranları açıklanmak suretiyle yapılacak karşılaştırma sonucu değerinin belirlenmesi gerekir.

10.)Bilindiği üzere kamulaştırma bedeli, kamulaştırma öncesi taşınmazın değeri ile kamulaştırma sonrası taşınmazın değeri arasındaki farktan meydana gelmektedir. Buna göre kamulaştırma bedeli hesap edilirken, yalnızca kamulaştırılan alanın değeri değil aynı zamanda kamulaştırma nedeniyle taşınmazın kalan kısmında meydana gelen değer düşüklüğü de dikkate alınmalıdır.

11.)Eğer ki kalan kısmın kullanımı müvekkilden beklenemeyecek şekilde değersizleşmişse/kullanımı ortadan kalkmışsa taşınmazın tamamının yahut kullanıma elverişli olmayan kısmın da kamulaştırmasının yapılması gerekmektedir.

12.)Kimi zaman kamulaştırma işlemleri neticesinde yalnızca arz kamulaştırılmamakta, arzın üzerindeki bir takım müştemilatın mevcut olması halinde ilgili müştemilatın da bedelinin hesaplanması icap etmektedir. Uyuşmazlık konusu taşınmaz üzerindeki …………………………………………………………………………………………şeklindeki müştemilatın değerinin de güncel veriler üzerinden hesaplanması ve buna göre kamulaştırma değerinin tespit edilmesi mülkiyet hakkının gereğidir.

13.)Meğer ki bir kısım müştemilatın kamulaştırılması nedeniyle kalan müştemilat bakımından bir yarar kalmamışsa yahut ekonomik ve iktisadi verimliliği azalmışsa bu durum için de ayrıca değer tespiti yapılmalı ve böylelikle kamulaştırma bedeli gerçeğe en yakın bir şekilde hesap edilmelidir.

14.)Yukarıda zikredilen hususlar dikkate alınmaksızın kamulaştırma bedelinin tespiti halinde kamulaştırılan taşınmazın gerçek bedeline ulaşma amacından uzaklaşılacak ve böylelikle belirlenen bedel hatalı ve noksan olacaktır.

15.)Şu halde hukuka aykırı bir şekilde sürekli ve kalıcı bir biçimde el atılan müvekkilin taşınmazının kamulaştırma bedelinin tahsili maksadıyla huzurdaki davayı ikame etme mecburiyeti hasıl olmuştur.

HUKUKİ NEDENLER  : TMK, HMK, KK ve ilgili sair mevzuat

HUKUKİ DELİLLER     :

1.)Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın tüm tedavüllü tapu kayıtları,

[.……………… Tapu Müdürlüğü’nden celbi gerekmektedir.]

2.)Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın kadastro kayıtları,

[.……………… Kadastro Müdürlüğü’nden celbi gerekmektedir.]

3.)Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın belediye kayıtları,

[……… Belediyesi’nden celbi gerekmektedir.]

4.) Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın vergi dairesi kayıtları,

[……… Vergi Dairesi’nden celbi gerekmektedir.]

5.) Keşif, bilirkişi incelemesi

[Sayın Mahkemece yaptırılması gerekmektedir.]

6.)Tanık, Yemin, İsticvap, Yargıtay Kararları vs ikamesi mümkün her türlü yasal delil.

NETİCE-İ TALEP     :  Yukarıda izah edilmeye çalışılan ve sayın mahkemenin resen takdir edeceği sair nedenlere binaen; 

1.)Müvekkilin maliki olduğu ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel de yer alan taşınmaza kamulaştırmasız el atılması nedeniyle kamulaştırma bedelinin; fazlaya ilişkin haklarımız saklı kalmak kaydıyla belirsiz alacak olarak şimdilik ………… TL’sinin dava tarihinden itibaren hüküm altına alınabilecek en yüksek faiz oranı ile birlikte davalı idareden TAHSİLİNE, 

2.)Ücret-i vekaletin ve yargılama giderlerinin davalı üzerine bırakılmasına,

karar verilmesini saygılarımla bilvekale arz ve talep ederim………………..

Davacı ……………… Vekili

Av. Ahmet Furkan KAGAVA

(e-imzalıdır.)


T.C.

………….

.….. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNE 

DAVACI                      :

ADRES                       :

VEKİLİ                        :

ADRES                       :

DAVALI                      :

ADRES                       :

KONUSU                   :

Kamulaştırma bedelinin tespiti ve tescili davası cevap dilekçesidir.

AÇIKLAMALAR      :

Her ne kadar davacı tarafından müvekkile ait taşınmazın kamulaştırılması için Sayın Mahkemeniz nezdinde işbu dava ikame edilmişse de öncelikle ifade edilmesinde fayda olduğu üzere kamulaştırma bedeli tespitinde dikkate alınması gereken birçok kriter mevcut olup mezkur kriterler nazara alınmaksızın verilecek bir karar hatalı olacaktır. 

I.BİLİRKİŞİ HEYETİ TEK SAYIDA KİŞİDEN OLUŞMALIDIR.

1.)HMK m.267 mucibince bilirkişi kurul halinde çalışacak ise tek sayıda bilirkişilerin görevlendirilmesi yasanın amir hükmünün gereğidir.

2.)Bu bağlamda Fen, İnşaat ve Gayrimenkul Değerleme Uzmanından oluşturulacak bir bilirkişi heyetinin sağlıklı olacağı kanaatindeyiz.

II.KAMULAŞTIRMA BEDELİ 2942 SAYILI KANUNUN 11.MADDESİNİN 1.FIKRASININ (G) BENDİ UYARINCA BELİRLENMELİDİR.

1.)Kamulaştırma Kanunu’nun kıymet takdir esaslarını belirten 11. maddesinin 1.fıkrasının arsalara ilişkin (g) bendi uyarınca, arsaların bedelinin değerlendirme gününden önceki özel amacı olmayan emsal satışlara göre hesaplanması zorunludur.

2.)Emsal kıyaslaması yapılırken emsal satışların değerlendirme tarihindeki karşılıklarının fiyat artış endekslerinin uygulanması suretiyle tespiti, bundan sonra emsal ile dava konusu taşınmazın eksik ve üstün yönlerinin neler olduğu ve oranları açıklanmak suretiyle değer biçilmesi gerekir.

3.)Dava konusu taşınmazın değerlendirme tarihi itibariyle, emsal alınacak taşınmazların ise satış tarihi itibariyle imar ya da kadastro parselleri olup olmadığı ilgili Belediye Başkanlığı ve Tapu Müdürlüğünden sorulması, ayrıca dava konusu taşınmazın; imar planındaki konumu, emsallere olan uzaklığını da gösterir krokisi, dava konusu taşınmaz ve emsal taşınmazın İmar Kanunu 18, 15,16 madde uygulaması görüp görmedikleri, görmüş iseler ne kadar DOP kesintisi yapıldığı, dava konusu taşınmaz ile emsal taşınmazların resen belirlenen vergi değerleri ve emsal taşınmazların satış akit tablosu getirtilerek, dava konusu taşınmazın değerlendirmeye esas alınacak emsallere göre ayrı ayrı üstün ve eksik yönleri ve oranları açıklanmak suretiyle yapılacak karşılaştırma sonucu değerinin belirlenmesi gerekir.

III. KAMULAŞTIRMA İŞLEMİ SONUCUNDA ARTA KALAN TAŞINMAZDA DEĞER DÜŞÜKLÜĞÜ DİKKATE ALINMALIDIR. 

1.)Bilindiği üzere kamulaştırma bedeli, kamulaştırma öncesi taşınmazın değeri ile kamulaştırma sonrası taşınmazın değeri arasındaki farktan meydana gelmektedir.

2.)Buna göre kamulaştırma bedeli hesap edilirken, yalnızca kamulaştırılan alanın değeri değil aynı zamanda kamulaştırma nedeniyle taşınmazın kalan kısmında meydana gelen değer düşüklüğü de dikkate alınmalıdır.

3.)Eğer ki kalan kısmın kullanımı müvekkilden beklenemeyecek şekilde değersizleşmişse/kullanımı ortadan kalkmışsa taşınmazın tamamının yahut kullanıma elverişli olmayan kısmın da kamulaştırmasının yapılması gerekmektedir.

IV.KAMULAŞTIRMAYA KONU TAŞINMAZ ÜZERİNDEKİ MÜŞTEMİLAT DA DİKKATE ALINMALIDIR

1.)Bilindiği üzere kimi zaman kamulaştırma işlemleri neticesinde yalnızca arz kamulaştırılmamakta, arzın üzerindeki bir takım müştemilatın mevcut olması halinde ilgili müştemilatın da bedelinin hesaplanması icap etmektedir.

2.)Uyuşmazlık konusu taşınmaz üzerindeki ………………………………………………………………………………………………şeklindeki müştemilatın değerinin de güncel veriler üzerinden hesaplanması ve buna göre kamulaştırma değerinin tespit edilmesi mülkiyet hakkının gereğidir.

3.)Meğer ki bir kısım müştemilatın kamulaştırılması nedeniyle kalan müştemilat bakımından bir yarar kalmamışsa yahut ekonomik ve iktisadi verimliliği azalmışsa bu durum için de ayrıca değer tespiti yapılmalı ve böylelikle kamulaştırma bedeli gerçeğe en yakın bir şekilde hesap edilmelidir.           

HUKUKİ NEDENLER  : TMK, HMK, KK ve ilgili sair mevzuat

HUKUKİ DELİLLER     :

1.)Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın tüm tedavüllü tapu kayıtları,

[.……………… Tapu Müdürlüğü’nden celbi gerekmektedir.]

2.)Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın kadastro kayıtları,

[.……………… Kadastro Müdürlüğü’nden celbi gerekmektedir.]

3.)Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın belediye kayıtları,

[……… Belediyesi’nden celbi gerekmektedir.] 

4.) Müvekkile ait, ……..  İli, …….. İlçesi, ……..  Mah., ……..  Ada, …….. Parsel  sayılı taşınmazın vergi dairesi kayıtları,

[……… Vergi Dairesi’nden celbi gerekmektedir.]

5.) Keşif, bilirkişi incelemesi

[Sayın Mahkemece yaptırılması gerekmektedir.]

6.)Tanık, Yemin, İsticvap, Yargıtay Kararları vs ikamesi mümkün her türlü yasal delil.

NETİCE-İ TALEP     :  Yukarıda izah edilmeye çalışılan ve sayın mahkemenin resen takdir edeceği sair nedenlere binaen;

1.)Cevap dilekçemizde belirttiğimiz hususlar da göz önüne alınarak kamulaştırma bedelinin tespitine,

2.)Ücret-i vekaletin ve yargılama giderlerinin davacı üzerine bırakılmasına,

karar verilmesini saygılarımla bilvekale arz ve talep ederim………………..

Davalı ……………… Vekili

Av. Ahmet Furkan KAGAVA

(e-imzalıdır.)